PRESSEMEDDELELSE: Riwal Readynez Cycling Team

På dagens pressemøde ved Formuepleje i Hellerup løftede Riwal CeramicSpeed Cycling Team sløret for holdets nye navnesponsor pr. 1 januar 2019.

Når medierne i næste sæson skal referere til det odensebaserede cykelhold, bliver det under navnet Riwal Readynez Cycling Team. Den nordiske virksomhed, som beskæftiger sig med træning og udvikling af IT-talenter, har indgået en treårig aftale med cykelholdet.

”Vi er meget stolte over at få en ung, ambitiøs dansk virksomhed med ombord på den her rejse”, udtaler direktør Steffen Kromann. ”Readynez træder til som navneponsor, og har skrevet for flere år, fordi de kan se nutiden og fremtiden i det her projekt. Det er en milepæl for holdet, at vi nu tager skridtet til prokontinental-niveau sammen med en ny partner.

Vi tror på, at vores partnere er meget mere, end dem, der lægger navn til holdet. Det er vores ambition, at de skal kunne mærke, at de er en integreret del af vores hold, og jeg synes, vi har samlet en gruppe af sponsorer, der virkelig vil det her sammen med os.”

Med sponsorerne på plads til at tage de næste skridt, kan holdet endegyldigt præsentere den samlede trup for 2019. Med vægt på de nordiske værdier, er der blevet gravet dybt i den skandinaviske åre, og sammensat et stærkt hold af ryttere fra Norden. Fra de svenske fjelde til den danske hede; de norske tundraer til Færøerne.

”Vores ryttertrup er ung, men samtidig bakket op af rutinerede kræfter og en dedikeret og dybt professionel sportslig ledelse. Blaudzun og Skelde har været med til at gøre det her virkelighed”, udtaler Steffen Kromann. ”Vores mål er at vokse sammen med rytterne og sigte efter realistiske mål: Sejre og resultater i de løb, hvor vi kan, men mindst lige så vigtigt samle erfaring til de næste skridt”.

Norske Sindre Lunke og svenske Kim Magnusson træder til med masser erfaring fra WorldTouren, imens den fremadstormende Krister Hagen fra Team Coop har skrevet kontrakt med det kommende prokontinental-hold. Den svenske mester Lukas Eriksson har ligesom holdets hjemmedyrkede talent Andreas Stokbro skrevet 2-årige neo-pro kontrakter, og et af holdets tidligere store kaptajner vender hjem til Danmark, navnlig Nicolai Brøchner.

Vi bliver et internationalt hold med stærkt nordisk DNA. Vi bliver det største danske hold, måske det største i norden, og vi glæder os til at komme ud i Europa med en alsidig og ekstremt motiveret trup”, afslutter direktør Steffen Kromann.

For mere information kontakt:

Frank Højgaard, tlf. 23 30 46 68, Readynez Direktør

To personer overvåger systemer for sikkerhedsbrud

Unlimited Security Training

ubegrænset adgang til ALLE de LIVE instruktørledede sikkerhedskurser du ønsker - til en pris mindre end prisen for ét kursus.

• 60+ LIVE instruktørledede kurser
  • Money-back Garanti